شناسهٔ خبر: 177499 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ایمن سازی محور آهنگران تا ساروق در استان مرکزی با هدف کاهش سوانح جاده‌ای

مهدی فراهانی اراک رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فراهان استان مرکزی از تکمیل عملیات ایمن سازی محور آهنگران - ساروق به طول ۶.۵ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهدی فراهانی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فراهان، از تلاش مستمر راهداران برای افزایش ایمنی راه‌ها خبر داد و گفت: با تکمیل طرح تعریض محور آهنگران - ساروق، عملیات شانه‌سازی، اجرای شیب شیروانی و رفع نقاط پرتگاهی این محور در حال انجام است.

وی افزود: این عملیات شامل خاک‌برداری و خاک‌ریزی به حجم ۲۰ هزار مترمکعب است و کل طول این مسیر به مدت شش و نیم کیلومتر از هر دو طرف دارای شانه خاکی و شیب شیروانی مناسب خواهد بود. این اقدامات به افزایش ضریب بخشندگی راه در صورت خروج خودروها از جاده کمک خواهد کرد.

فراهانی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده، به زودی تابلوهای ایمنی مورد نیاز در این محور نصب خواهد شد تا این محدوده ۶.۵ کیلومتری به مسیری ایمن برای کاربران جاده‌ای تبدیل شود.

به گفته رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فراهان، تمامی این اقدامات با استفاده از ظرفیت نیروهای راهداری و ماشین‌آلات در اختیار به صورت امانی انجام شده است.